Lista uczniów przyjętych do klasy pierwszej znajduje się w sekretariacie szkoły.
W związku ze zmieniającą się liczbą uczniów ostateczny podział na klasy nastąpi w dniu 30 sierpnia o godzinie 17:00.

Wycieczka Szkolnego Klubu Europejskiego do Szwecji •PDF• •Drukuj• •Email•
•Wpisany przez Agnieszka Serafin•
••wtorek•, 15 •lipca• 2014 19:49•

Wycieczka do Szwecji i nasze niesamowite wrażenia!!!

GALERIA

Dnia 30 maja o północy grupa uczniów z naszej szkoły wyruszyła na trzydniową wycieczkę do Szwecji organizowaną przez Szkolny Klub Europejski.

Pierwszy przystanek był w Gdyni. Dzień spędziliśmy na plaży. Panie organizowały nam różne zabawy np.: najlepsza budowla z piasku związana z wycieczką, czy gra w dwa ognie.

O godz. 20:30 weszliśmy na prom Stena Spirit, którym płynęliśmy całą noc. Wrażenia z promu były niesamowite. O 21:00 zjedliśmy kolację w restauracji Food City. Nasz czas wolny wykorzystaliśmy na zwiedzanie promu(oczywiście z Paniami) i chodzenie po sklepach. Tuż przed północą wszyscy byli w swoich kajutach.

Kiedy wczesnym rankiem dopłynęliśmy do Karlskrony, przywitała nas piękna, słoneczna pogoda. Po opuszczeniu promu wyjechaliśmy autobusem, aby oglądać panoramę Szwecji, a nasza pani przewodnik opowiadała nam o Szwecji. Następnie pojechaliśmy na główną wyspę w tej części Szwecji, oglądaliśmy najstarsze  domki w całej Szwecji, które naprawdę były bardzo ładne. Później zwiedzaliśmy Muzeum Morskie. Jest to muzeum, w którym wszystko można dotykać i wypróbować. Kolejnym punktem wycieczki był przejazd do Kalmaru i przystanek na Rasta. Ok. godz. 13:30 wyjechaliśmy z Kalskrony na wyspę Olandię. Podczas drogi na wyspę jechaliśmy najdłuższym mostem  w Szwecji, który liczy 7km. i jest umieszczony na morzu. Następnym punktem wycieczki była huta szkła. Jej właściciel na naszych oczach w parę minut robił ze szkła pingwina i łabędzia. Każdy z nas chciał spróbować sztuki dmuchania szkła i na szklankach wygrawerować nasze własne pomysły. Ok. godz. 16:30 dojechaliśmy do Parku Łosi Właściciel parku opowiedział nam całą historie łosi. Podczas zwiedzania panie urządziły konkurs, kto znajdzie  najwięcej łosi. Po zwiedzaniu mogliśmy zakupić różne pamiątki związane z łosiami. O godz. 23:30 wypłynęliśmy z Kalskrony do Gdyni promem Stena Vision, osoby chętne mogły pójść do specjalnego pokoju gier dla dzieci. O 1:00 w nocy poszliśmy spać, ale zabawy na promie trwały nadal, tylko już nie dla nas.

Do Gdyni dotarliśmy ok. 9:00. W drodze powrotnej do Janowa Lubelskiego zostały rozdane nagrody za różne konkursy. Śpiewaliśmy także karaoke i opowiadaliśmy wrażenia z wycieczki. Do Janowa dotarliśmy ok. godz. 20:00.

Mimo bardzo długiej i męczącej podróży wycieczka okazała się niesamowitą przygodą. Wszyscy byli zmęczeni, ale i zadowoleni.

Osoby chętne, które chciałyby przeżyć taką lub inną przygodę, mogą w przyszłym roku zapisać się do Szkolnego Klubu Europejskiego.