Lista uczniów przyjętych do klasy pierwszej znajduje się w sekretariacie szkoły.
W związku ze zmieniającą się liczbą uczniów ostateczny podział na klasy nastąpi w dniu 30 sierpnia o godzinie 17:00.

Jak motywować dziecko do utrwalania prawidłowej wymowy? •PDF• •Drukuj• •Email•
•Wpisany przez Ewa Spychała•   
••poniedziałek•, 21 •września• 2015 08:46•

JAK ZMOTYWOWAĆ DZIECKO DO UTRWALANIA PRAWIDŁOWEJ WYMOWY?

 

1. STAŁA PORA ĆWICZEŃ

 

Dziecko chętniej będzie ćwiczyło, jeśli aktywność ta stanie się

codziennego rytuału na przykład po posiłku lub wieczorem.

 

2.     KRÓCEJ ALE CZĘŚCIEJ

 

Lepiej ćwicz krócej, ale częściej, niż przykładowo raz w tygodniu długo.

Dzięki temu, dziecko nabierze nawyków prawidłowej wymowy w sposób

bardziej naturalny.

 

3. NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ

 

Możesz samodzielnie wykonać niektóre pomoce lub wykorzystać domowe

zabawki. Pamiętaj! Dzieci ( zwłaszcza młodsze ) bardzo lubią, gdy nauka

przypomina zabawę.

 

4. UCZ ,,PRZY OKAZJI"

 

Każda sytuacja z życia może przemienić się w kilka ćwiczeń buzi i języka

lub w ćwiczenia oddechowe. Ćwiczyć można na spacerze, przy myciu

zębów czy podczas spożywania posiłków.

 

5. ĆWICZ RAZEM Z DZIECKIEM

 

Wstydzisz się robić dziwne miny przed lustrem?Dezaprobata Niepotrzebnie!

Ćwicz z dzieckiem i dobrze się baw!  Śmiech

 

6. JESZCZE JEDNO!

 

Bądź cierpliwy i konsekwentny. Czasem mija dużo czasu zanim, pojawią

się efekty terapii.

Nie wyśmiewaj dziecka i jego wady, ani tego, że nie robi szybkich

postępów.

 

7. MOTYWACJA

 

Motywacja do wykonywania ćwiczeń nie pojawia się sama. To szczęście

jeśli dziecko ,,samo chce" pracować. Każdy po jakimś czasie się zniechęca.

Pielęgnuj motywację swojej pociechy i wspieraj ją każdego dnia.

 

8. NAGRODA

 

Podczas ćwiczeń niech to będzie słowna pochwała :,, Brawo! Dobrze ci idzie!". Po zakończonych ćwiczeniach może to być pieczątka  czy naklejka w tabelce motywacyjnej danego dnia. Po osiągnięciu pewnego etapu możemy dziecku zaproponować większą nagrodę wedle uznania.

 

9. KONTAKT Z LOGOPEDĄ

 

Bądź w stałym kontakcie z osobą prowadzącą terapię, aby na bieżąco

omawiać postępy dziecka, zapytaj o sposób wykonywania ćwiczeń , aby

uniknąć mimowolnych pomyłek.

 

10. CZAS

 


Daj swemu dziecku czas. Każda nowa umiejętność potrzebuje czasu.

Pamiętaj! Poprawna mowa i sprawna komunikacja  oznacza

systematyczną i często żmudną pracę.

 

 

Owocnej pracy!

 

 




•Poprawiony: ••wtorek•, 16 •lutego• 2016 12:17••